هیئت محبان چهارده معصوم علیهم السلام موتورسازی

صفحه ای جهت معرفی و اعلام برنامه های هیئت
http://blog.ir/media/images/logo/moharam.png?avFYTc

هیئت محبان چهارده معصوم علیهم السلام موتورسازی

صفحه ای جهت معرفی و اعلام برنامه های هیئت

براي دانلود کليک کنيد

هیئت محبان چهارده معصوم علیهم السلام در سال 1381 توسط عده ای از کارگران زحمتکش شرکت ایران خودرو در سالن موترسازی یک تاسیس شد و در مناسبتهای مختلف مذهبی اقدام به برگزاری مراسم مولودی و یا سوگواری می نماید . درضمن از سال 1387 مراسم زیارت پرفیض عاشورا بصورت هفتگی در نوبت صبح برقرار می باشد .

<
کلمات کلیدی

ویژه نامه روزهای

ماه رمضان

میلاد امیرالمومنین علیه السلام

سالروز وفات حضرت معصومه سلام الله علیها

مجموعه داستان های کوتاه

دانلود کتاب ماجرای نیمروز

سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام

دریافت تمامی شماره های نشریه

دری

مداحی فاطمیه اول

میلاد مسعود حضرت زینب کبری

شهادت جانسوز حضرت رقیه سلام الله علیها

مداحی های صوتی دهه اول محرم 1394

ولادت امام هادی علیه السلام

شبهای قدر و شهادت امیر مومنان علیه السلام

میلاد مسعود امام حسن مجتبی علیه السلام

وفات حضرت خدیجه

میلاد حضرت قائم (عج)

میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام

حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه

شهادت مظلومانه امام کاظم علیه السلام

شهادت (وفات)حضرت زینب کبری سلام الله علیها

ولادت امیرالمومنین علیه السلام

میلاد امام جواد علیه السلام

شهادت امام هادی علیه السلام

حلول ماه رجب و میلاد مسعود امام باقر علیه السلام

وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها

برخی شبهات وهابیت در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها

شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها

برخی شبهات وهابیت در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها

چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۴۰ ب.ظ
🔵⬅ پاسخ به چهار شُبهه مهم وهابیت علیه شهادت حضرت زهرا(سلام الله)
 

✅شبهه اول؛ حدیث «فاطمة بضعة منی» در مذمت حضرت علی(علیه السلام) از پیامبر صادر شده است!

✅شبهه دوم؛ افسانه بودن شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله).

✅شبهه سوم؛ چرا علی(علیه السلام) نرفت درب منزل را باز کند؟

✅شبهه چهارم؛ اصلاً خانه‌‌های مدینه درب نداشتند؟!
 
⬅شبهه اول؛ شأن صدور حدیث «فاطمة بضعة منی»
وهابی‌‌ها شبهه‌‌ای ساخته‌‌اند مبنی بر اینکه حدیث «فاطمة بضعة منی» در مذمت حضرت علی(علیه السلام) از پیامبر صادر شده است!

توضیح:
 در کتاب «صحیح بخاری» حدیث ۳۱۱۰ آمده است که پیامبر(صلی الله علیه واله) فرمودند: «فاطمة بضعة منی» یعنی: «فاطمه پاره تن من است». 

سپس به نقل از «مسور بن مخرمه» حدیثی جعلی نوشته است که: علی(علیه السلام) می‎‌‌خواست «جُوِیریه» دختر ابوجهل را خواستگاری کند و به اصطلاح عامیانه بر سر حضرت زهرا(سلام الله) هوو بیاورد که پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) این سخن را فرموده‌‌‎اند و منظورشان این بود که: 

یا علی اگر بخواهی با دختر ابوجهل ازدواج کنی باید دختر مرا طلاق بدهی!!!

✅اما پاسخ این شبهه 👆:

اولاً) طبق شهادت علمای رجال ـ مثل «ابن حجر» در جلد ۶ کتاب «العصابة»، ص ۹۴ ـ «مسور بن مخرمه» در سال دوم هجرت تازه به دنیا آمده بود.

 بنابراین ـ همانگونه که «ابوعلم» از علمای بزرگ دانشگاه الازهر نیز در ص ۱۷۰ کتاب «فاطمة الزهراء» نوشته است ـ روایت جعلی خواستگاری علی(علیه السلام) از جویریه در سال دوم هجرت بوده است. 

پس در آن زمان یا «مسور» متولد نشده بود یا در قنداق بوده است!

ثانیاً) «جُوِیریة» تا سال هشتم هجرت کافر بود و ازدواج با کافر حرام است.

ثالثاً) این دختر تا زمان حیات پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم) ـ سال دهم هجرت اصلا به مدینه نیامد تا این اتفاقات رخ دهد.
 


✅شبهه دوم؛ افسانه بودن شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله)

علمای وهابی جدیداً سخن مضحکی بر زبان می‌‌آورند که:شهادت حضرت زهرا(سلام الله) از سال ۱۳۷۴ شمسی به تقویم ها اضافه شده است و تا قبل از آن این مسأله وجود نداشته است.


⬅اما پاسخ این 👆 شبهه:

اولاً) «ابن تیمیه» رهبر وهابی‎ها ـ یا بهتر است بگوییم خدا و پیغمبر وهابی‎ها(!) ـ در کتاب «منهاج السنة» ص ۲۲۰ نوشته است که: «کبس بیت فاطمه(سلام الله)» یعنی: «عوامل خلیفه وقت به زور وارد خانه فاطمه(سلام الله) شدند».

ثانیاً) «جوینی» استاد «ذهبی»، در کتاب «فرائد السمطین» آورده است که پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم) فرموده‌‌اند: بعد از من می‎بینم که دخترم «مغمومة مغصوبة مقتولة» خواهد شد.

ثالثاً) «مرحوم کلینی» از امام صادق(علیه السلام) روایت کرده است که فرمود: مادرمان فاطمه زهرا(سلام الله) شهیده است.

رابعاً) «شهرستانی» در جلد اول کتاب «الملل والنحل» ص ۶۷ از «نظّام» نقل می‌‌کند که خلیفه دوم با لگد به شکم حضرت زهرا(سلام الله) زد و جنین او را سقط کرد.

خامساً) موضوع بالا را «ابن حجر» در «میزان الاعتدال» و «لسان المیزان» نیز نوشته است.
 



✅شبهه سوم؛ چرا علی(علیه السلام) نرفت درب منزل را باز کند؟

شبهه دیگری مطرح می‌‌کنند مبنی بر اینکه: اگر حضرت علی(علیه السلام) در خانه حاضر بود چرا حضرت زهرا(سلام الله) درب منزل را باز کرد تا آن حادثه اتفاق افتد 

در حالی که باز کردن در توسط زن در صورت حاضر بودن مرد در منزل، خلاف غیرت مردان خصوصا مردان عرب است.


⬅پاسخ:

اولاً) «ابن عساکر» در جلد ۴۲ کتاب «تاریخ دمشق» ص ۴۷۰ آورده است که:
پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم) در خانه نشسته بود که در زدند و ایشان به ام سلمه گفتند: «یا أم السلمة قومی فافتحی له» یعنی: «ای أم سلمه! برخیز و در را باز کن».

ثانیاً) در جلد ۴۴ همین کتاب صفحه ۳۵ آمده است که: عمر بن خطاب آمد و دقّ الباب کرد، پیغمبر خانه بود ولی به حضرت خدیجه(سلام الله) فرمود: «افتحی یا خدیجة» یعنی: «ای خدیجه در را باز کن».

ثالثاً) در جلد اول کتاب «احتجاج طبرسی» ص ۲۹۲ آمده است که: روزی پیامبر(صلی الله علیه واله وسلم) در خانه نشسته بودند که امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) در زدند 

و پیامبر(صلی الله علیه وآله و سلم) به عایشه فرمود که: «افتحی له الباب» یعنی: «در را برای او(علی علیه السلام) باز کن».

 حال آیا علمای وهابی غیرتمندتر از پیامبرند؟!

رابعاً) طبق آنچه ابن تیمیه در کتاب «منهاج السنة» نوشته است، کسی در منزل را باز نکرد؛ 
بلکه مهاجمان به زور وارد خانه حضرت(سلام الله) شدند.

خامساً) قرآن کریم در آیه ۲۷ سوره نور می‎‌‌فرماید: «یا أیها الذین آمنوا لا تدخلوا بیوتا غیر بیوتکم حتی تستأنسوا» یعنی بدون اجازه به خانه کسی وارد نشوید.

و در جای دیگر می‎فرماید: «یا أیها الذین آمنوا لاتدخلوا بیوت النبی إلا أن یؤذن لکم».

از سوی دیگر «سیوطی» در جلد ۵ کتاب «الدر المنثور» ص ۵۰ نوشته است که: «خانه زهرا خانه نبوت است». 

بنابراین حضرت زهرا(سلام الله) و مولا علی(علیه السلام) بر این باور بودند که مهاجمان حریم خانه نبوت و لااقل حرمت خانه مؤمنان را حفظ می‎‌‌کنند نه اینکه بی توجه به دستور خدا و رسول، در خانه اهل‎بیت پیامبر را آتش زده و به زور وارد خانه می‎شوند.
 



✅شبهه چهارم؛ اصلاً خانه های مدینه درب نداشتند؟!

شبهه دیگری مطرح می‌‌کنند که: اصلاً خانه‌‌های آن زمان مدینه درب نداشتند و فقط یک پرده یا حصیر در منزل بود! 
آنها این شبهه را طرح کردند تا جریان پشت درب ماندن حضرت زهرا(سلام الله) تکذیب شود.


⬅اما پاسخ:

اولاً) قرآن کریم در سوره نور می‎فرماید: «ولا عَلَی أَنفُسِکُمْ أَن تَأْکُلُوا مِن بُیُوتِکُم أَو بُیُوتِ آبَائِکُم أَو بُیُوتِ أُمَّهَاتِکُم أَو بُیُوتِ إِخوَانِکُم أَوْ بُیُوتِ أَخَوَاتِکُم أَو بُیُوتِ أَعمامِکُم أَوْ بُیُوتِ عَمَّاتِکُم أَوْ بُیُوتِ أَخوالِکُم أَوْ بُیُوتِ خَالاتِکُمْ أَوْمَا مَلَکتُم مَّفَاتِحَهُ أَو صَدِیقِکُم لَیسَ عَلَیْکُم جُنَاحٌ أَن تَأْکُلُوا جَمِیعًا أَوْ أَشْتَاتًا»

 یعنی «شما در بعضی خانه ها ـ مانند خانه عمو، دایی، عمه، خاله و همچنین کسانی که مفتاح و کلید منزل خود را به شما می‎‌‌دهند می‌‌توانید بدون اجازه غذا بخورید».

 حال اگر خانه، در و قفل نداشته باشد کلید معنا دارد؟ آیا روی حصیر و پرده کلید می‎زدند؟

 یا اینکه نعوذ بالله قرآن در این موضوع اشتباه کرده است؟!

 باید گفت که طراحان این شبهات متاسفانه با قرآن هم آشنا نیستند.

ثانیاً) در کتاب «صحیح مسلم» ـ که معتبرترین کتاب اهل سنت پس از قرآن است ـ در جلد ۶ صفحه ۱۰۵ حدیث ۵۱۳۶ آمده است که

 پیغمبر اکرم(صلی الله علیه واله وسلم) دستور داده بودند که: «شب‎ها درها را ببندید». 

آیا حصیر و پرده را می‎بندند؟! آیا به پرده می‌‌گویند در؟!

ثالثاً) «بخاری» در جلد اول کتاب «الادب المفرد» صفحه ۲۷۲ نوشته است که: «روای می‌‌گوید سوال کردم که: درِ خانه عایشه دو لنگه بوده یا یک لنگه؟ و از چه جنسی بود؟

 پاسخ می‎گیرد که: یک لنگه و از جنس چوب درخت ساج بوده است». 

حال چطور خانه عایشه در داشته آن هم از نوع درخت ساج؛ ولی خانه حضرت زهرا(سلام الله) که دختر پیغمبر و با آن همه اوصاف بوده در نداشته است؟!

🌹زهرا س برای دفاع از حریم ولایت، این گونه جان فشانی نمود؛

↩ آیا ما شیعیان حاضریم با پخش این دفاعیه ها از ایشان دفاع کنیم؟؟

 🍁🍁🍁🍁🍁🍁

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۱۲/۱۳
  • ۲۳۴ نمایش
  • اسداله بنائی قهرودی

برخی شبهات وهابیت در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی